25feb.

Articol de specialitate nr. 2

Articol de specialitate nr. 2

privind stadiul implementarii masurilor prevazute in cadrul proiectului de promovare a temelor orizontale / secundare, a economiei durabile, a egalitatii de sanse, a inovarii sociale si non-discriminarii elaborate, avizate si publicate pe website-ul proiectului;

NEDISCRIMINARE:

Proiectul promoveaza principiul nediscriminarii, in contextul tratamentului si accesului egal a 190 elevi IPT, unde 55,2% sunt din mediul rural si 46,3% femei, la toate componentele, facilitand cresterea competentelor, eficientei, participarii, tranzitiei de la scoala la viata activa si asigurarea unei asistente sustenabile, potrivit Reg. privind FSE nr 1304/2013 art8, Strategiei cadru-Nediscriminare si sanse egale pentru toti.

Mecanismele de asigurare a nediscriminarii se regasesc atat la nivel tehnic, cat si in management / coordonare, in elaborarea procedurilor, prin crearea unui cadru de manifestare a participarii egale (exp/angajare experti), cu respectarea principiilor de nediscriminare, tratament egal, recunoastere reciproca, transparenta, proportionalitate. In recrutarea GT va fi implementat un model social bazat pe imputernicire, drepturile omului, demnitate, cu respectarea oportunitatilor egale.

Comitetul de monitorizare va asigura furnizarea actiunilor vizate fara discriminari de varsta, religie, orientare sexuala, origine rasiala / etnica, opinii, in baza politicilor si practicilor prin care nu se realizeaza nicio deosebire, excludere, restrictie, preferinta, asigurand accesibilitatea tuturor persoanelor la masurile, serviciile, spatiile si logistica furnizate prin proiect, potrivit principiilor Constitutiei RO (art 4), Codului Muncii (art 5.2), OG 137/2000 (art 2.1) privind prevenirea/sanctionarea tuturor formelor de discriminare, ale Directivelor 2000/43/78/CE de punere in aplicare a principiului egalitatii de tratament intre persoane, ale Declaratiei Universale a Drepturilor Omului (art 2), Cartei Drepturilor Fundamentale a UE (art 21.1), Tratatului privind UE (art 3) si cel privind functionarea UE (art 19.1).

Dezvoltare durabilă

POLUATORUL PLATESTE:

Prin masurile sale, proiectul respecta principiul care prevede ca dezvoltarea economica trebuie sa fie decuplata de impactul negativ asupra mediului, bazandu-se pe modele de productie / consum sustenabile, fara a compromite capacitatea generatiilor viitoare de a raspunde propriilor nevoi. Impactul asupra mediului va fi aproape inexistent, desfasurarea efectiva a proiectului facandu-se fara ca factorii de mediu sa fie afectati.

Prin rezultatele asteptate se are in vedere cresterea calitatii si facilitarea tranzitiei piata muncii a 190 elevi IPT, domeniile de pregatire profesionala Comert, Turism si alimentatie printr-o mai buna eficientizare a utilizarii resurselor existente, evaluarea resurselor existente in sistem (financiare / umane) si identificarea nevoilor reale, astfel incat resursele sa fie strict orientate spre solutionarea deficientelor de pregatire profesionala, consolidarea relatiei dintre piata muncii si sistemul IPT si imbunatatirea / sprijinirea ecosistemului din sectoarele economice cu potential competitiv, bazat pe dezvoltare durabila, dinamica si inovare.

Pe tot parcursul implementarii se urmareste internalizarea costurilor de poluare la nivelul factorilor responsabili (parteneri de practica / furnizori), determinand operatorii economici sa reduca impactul negativ asupra mediului si sa constientizeze implicatiile de mediu ale actiunilor / serviciilor realizate.

Astfel, vor fi obligatorii solicitarea si obtinerea avizului de mediu pentru programe pentru desfasurarea activitatilor care pot avea efecte semnificative asupra mediului. Prin actiunile intreprinse proiectul urmareste reglementarile vizate pentru protectia mediului: OU195/2005 (art.3 pct.e), OU68/2007 (art.1) si HG 1403/2007 (art 19).

ATENUAREA SI ADAPTAREA LA SCHIMBARILE CLIMATICE:

Proiectul propune forme de integrare si adoptare a masurilor de atenuare a schimbarilor climatice prin: stagii de pactica pentru 190 elevi IPT (domeniile Comert, Turism si alimentatie), vizand integrarea in mod echilibrat a competentelor specifice, cu accent pe informatiile privind rezistenta la schimbarile climatice; activitati de sprijin /dezvoltare a sistemului de invatare la locul de munca vizate ca modele inovatoare (parteneriat local sustenabil, parteneriate noi de practica cu entitati din sectoarele economice cu potential competitiv, concursuri profesionale locale, schimburi de experienta, ateliere tematice privind aprofundarea tematicii legaturilor intre elevi / familie – scoala – companie, sustinerea si aplicarea principiului dezvoltarii durabile in FPI a viitoarei forte de munca), vizand prioritati care sa asigure un nivel redus de poluare, consolidarea rezistentei la schimbarile climatice, ecologizarea arealului, utilizarea responsabila a resurselor naturale si colectarea eficienta a deseurilor, in baza unor politici interne si regulamente de functionare cu principii de minimizare a impactului efectelor negative.

Prin actiunile intreprinse proiectul genereaza efecte pozitive pe termen lung pentru dezvoltarea reg. Sud-Muntenia si urmareste obiectivele vizate de Strategia Nationala pentru Dezvoltare Durabila_Orizont 2020 (promovarea si aplicarea unor masuri de adaptare la efectele schimbarilor climatice), Strategia EU2020 (pondere de 20% a energiei din surse regenerabile in energia consumata, economisirea a 20% din energia primara consumata), prioritatile Agendei 21_Planul Global de Actiuni pentru Dezvoltare Durabila in sec.21 (1992) si Summitul Mondial privind Dezvoltarea Durabila din Johannesburg (2002).

Lasă un răspuns